Edith's gedichtjes 2

Hallo iedereen,


Hier komt de volgende lading voorgedragen gedichtjes bij Kantel. Dus wil jij de gepasseerde tekstjes even nalezen dan vind je ze hieronder. 

Edith blijft ons wekelijks verrassen met haar zelf gekozen gedichten. Deze routine activiteit vormt voor ons de start van de voedsel bedeling of maaltijd.

Iedereen ook welkom om naar het voordragen te luisteren elke woensdag  in de Kantelkantiene, te Male (Sint-Kruis). Meer info en waar ons te vinden vind je op de site van welzijnsschakel Kantel vzw. Vanaf september gaan we weer samen koken, alle koks, hulpkoks en gastheren of gastvrouwen van harte welkom vanaf 14 uur. Rond 17 uur laten we ons dan verrassen door een welgekozen tekstje. 


Er zal altijd iemand zijn
Die jou niet mag en dat is goed.
Onthoud, kritiek doet minder pijn
Als je gelooft in wat je doet.

© Martin Gijzemijter

NU

Soms denk ik over het leven,
Soms denk ik over de toekomst,
Soms denk ik over toen,
Maar meestal denk ik over nu.
Ik geniet van nu
Ik waardeer nu
Maar nu is niet altijd even makkelijk,
Soms lijkt het alsof de zon
nooit meer gaat schijnen
en de wolken maar niet verdwijnen.
Tot dat ik dat straaltje voel,
Dat ene straaltje,
Een straalltje van warmte
branden in mijn rug.
Het donker verkleint, het licht schijnt
en een gloed omheind.
Op die momenten ben ik blij met nu,
Geniet van nu 
En geloof in nu. 

© Llana

Wat een voorrecht 

Het is stil op straat
Waar je ook gaat
Je merkt steeds meer
De gelaten sfeer
En dan onverwacht
Iemand die lacht
Met een blij gezicht
En tegen je zegt
Wat een voorrecht
Kijk eens omhoog
Naar die regenboog.

© Gertjan van der Kraan 

Een schepje klein geluk

Een vogel zingt
zijn helder lied
en hoe het gisteren was
hindert hem niet.
Een spelend kind
bouwt zich iedere dag
een nieuwe wereld.
Misschien kunnen wij
dit onthouden
van de volgel en het kind
dat er altijd meer kan
als je er vol vertrouwen
en met overgave aan begint.

© Kris Gelaude

#Gun jezelf de tijd#

Sommige dingen kosten tijd :
Loslaten, helen, herstellen, uitrusten, groeien en
Ontspannen...
Je maakt je leven lichter door jezelf
Die tijd te geven, 
Des te sneller kun je alles weer aan.

© Rita GEERDERS


Ben je anders dan de ander? 


Ben je anders dan een ander ?
Ja natuurlijk, jij bent JIJ,
Want je bent apart geschapen
Uit een ander hoopje jij.

Kijk gerust eens in de spiegel
Naar het kunstwerk dat je bent :
Jouw gezicht, jouw lijf en leden,
Jouw karakter, jouw talent.

Zie je wel, je bent een WONDER
Niets aan jou is saai en grijs.
Wees maar jij en blijf BIJZONDER,
Zing gewoon je eigen wijs.

in "Zonnestraaltjes"

geschreven door 
Welzijnschakel Kantel Marlies
in opdracht van Edith

Reacties