Islamofobie

Disclaimer: dit verhaal is fictie, maar eigenlijk ook weer niet.


Een opvallend artikel van de New York Times:


In New York viel een hond een klein kind aan in een park. Het kind begon te roepen, waarna een jonge man in actie schoot en de hond sloeg en zo het meisje redde.

Een journalist zag dit gebeuren en stapte naar de jonge man toe. Hij nam een paar foto’s van hem, en lauwerde de jongen met de woorden: “Morgen zal in de New York Times een artikel met foto staan, met als titel: “Bewoner van New York riskeert eigen leven om meisje te redden van aggressieve hond.”

De jonge man zei: De titel is goed, maar ik ben niet van New York, ik woon hier niet.

De journalist zei: Oké, dan ga ik de titel zo schrijven: “Een dappere Amerikaan heeft het leven van een klein meisje gered.”

De jonge man zei: Deze titel is ook interessant, maar ik ben geen amerikaan.

De journalist was verbaasd en vroeg: Wie ben jij dan en van waar ben jij afkomstig?

De jongen zei: Ik ben Mohammed uit Saoudi-Arabië.

De journalist knikte en zei gewoon tegen de jonge man dat hij het goed gedaan heeft. Morgen zal hierover een artikel verschijnen. Wanneer de dag daarop het artikel verscheen, was de titel: “Fundamentalistische geradicaliseerde moslim breekt nek hond.”


Jabarkhel A.

27/06/2021, Nieuwpoort


Reacties