De diëtistische intestijn

De mens, die eet,

Of die nu wel of niet weet

Welke vitamine of calorie die rijker werd

Van die ene niets-ontzienende beet,


De appels waren nog niet gevallen van de bomen

Of we lieten reeds een dartele koerier met een pakketje snelle voeding komen

Hoe kon het mensenbrein toch ook vermoeden, ofschoon het messiaanse lijden van de pens

Dat ons lijf die verzadigde gasten liever niet door zijn intestijnen had voelen stromen


Nu heb ik wellicht uw amygdala aan het vuren gebracht

Uw redelijkheid in deze poëtische aanval versmacht

Toch is het helemaal niet zo belerend bedoeld

Ik heb namelijk zelf ook geen hypermorele supernutritionele superkracht.


Derhalve is mijn wens, die wens is voor u en voor mij

Ik koester die reeds, boetseer hem naar uw eigen leven, zoals klei

Te luisteren naar wat uw lichaam u vertelt

Hou het bij zoals een afgetreden non dat doet met een geparfumeerde paterspij


Signed,

P. Stinissen



Reacties